A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb lépése a title(cím), description(leírás), keywords(kulcsszavak) beállítása a weboldalon.
Ezek beállítására a "Menü szerkesztése" ablakban van lehetőség, minden oldalnak állítsunk be az arra az oldalra leginkább jellemző beállításokat.
TITLE (cím):
Az a szöveg, ami a böngésző tetején jelenik meg. Már csak ezért is rendkívül fontos, hiszen erre kattintanak, vagy nem kattintanak a kereső felhasználói. Érdemes olyan címet adni, amely tartalmazza azokat a szavakat amelyek leginkább jellemzi a weblapodat.
Ajánlott terjedelme: 5-6 szó
DESCRIPTION (leírás):
Az oldal tartalmának 1-2 mondatos összefoglalását kell az elembe elhelyezni. Figyeljünk arra, hogy a szöveg hossza 150-200 karakternél ne legyen hosszabb.
KEYWORDS (kulcsszavak):
Fontos, hogy a tartalomra jellemző kulcsszavakat helyezzünk el, legfeljebb 8-10-et. Figyeljünk arra, hogy a kulcsszavak szerepeljenek az oldal tartalmi részében is. A felsorolásban egy kulcsszó kifejezésként csak egyszer szerepeljen, de konkrétan egy szó szerepelhet több kifejezésben is, ha azok ettől még különbözőek lesznek. A kulcsszavakat vesszővel elválasztva kell megadni.
A kulcsszólistát az adott oldalra kell megalkotni, nem a teljes weboldalra. Sok weboldalszerkesztő ugyanazt a listát használja minden egyes oldalon, hibásan! A kulcsszavak mindig az adott oldalhoz kapcsolódnak és nem a teljes weboldalhoz. Az oldalra nem releváns kifejezéseket ne írjunk ide.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a keresők adott kulcsszavakra azt az oldalt részesítik előnyben, ahol a kulcsszavak az oldal szöveges tartalmának kb. 5-15%-ában fordulnak elő. Ennél nagyobb arányú előfordulás esetén a kereső azt gondolja, hogy abból a szándékból helyezzük el a kulcsszavakat az oldalon ilyen nagy számban (arányban), mert kizárólag az a célunk, hogy előre kerüljünk a találati rangsorban. Ilyenkor a kereső elkezdi rontani az oldal helyezését.
A domain név kiválasztásakor fontos, hogy tartalmazza a kulcsszavaidat, ezzel is elősegítheted, hogy a keresőben jobb pozíciót érj el.
Pl: asztalos a www.asztalos.hu -ban.
Szerezz más weblapokról bejövő linkeket, amelyek a te weblapodra mutatnak. Regisztrálja be weblapját ingyenes linkgyűjteményekbe. pl: lap.hu, lapozz.hu, linkcenter.hu Apróhirdetés: Rengeteg apróhirdetéses oldal létezik az interneten, ahol ingyenesen feladhatja hirdetését. Bannercsere: Cseréljen bannert más oldalakkal. Keresők: Jó pozíció elérése a keresőkben. Adwords: Google fizetett hirdetési lehetősége.
A kezdőoldal tartalma különösen nagy jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás szempontjából.
Ezért nagyon fontos a kezdőoldal (title, description, keywords) helyes beállítása, és szerepeljenek a fontos kulszavak is a kezdőoldalon.
Figyelembe kell venni, hogy a keresők csak a szöveges tartalmat értik. A képeken vagy animációkban elhelyezett szövegek értelmezhetetlenek számukra.
Fontos a látogatók és a kereső szempontjából, hogy a weblapod tartalmát gyakrabban frissítsd.
Fontos a keresők szempontjából, hogy a weblapod gyorsabban töltődjön be, ezt elérheted a képek fájlméretének csökkentésével.
Ajánlott a weboldalon ugyan akkora képet feltölteni, mint amekkora méretben az megjelenik. Például fejléckép, vagy kép esetén ha az 900 x 280 pixel méretben jelenik meg, akkor érdemes pont ugyan ekkora képet feltölteni. A kép méret módosítása végrehajtható a beépített képszerkesztő segítségével is.
A fejléckép és a képek mérete leolvasható a szerkesztő felületen, ha ráviszed az egeret.
A Google kizárhatja a weblapját a keresőkből, ha csalást talál a weblapján. Pl: a szöveg színe megegyezik a háttér színével (rejtett szöveg).
Ne használj automatikusan induló háttérzenét, ha mégis szeretnéd, akkor annak elindítását bízd a látogatóra.
Kezd az alcímeket, bekezdéseket és a felsorolásokat a legtöbb információt hordozó szavakkal, kifejezésekkel, ami felkelti a weblap látogatóinak érdeklődését.
Használj nagyon eltérő színű szöveget, háttérszínt. pl: fekete szöveg, fehér háttér. Így olvashatóbbá teheted a weblapodat.
Ne tegyél honalapodra villogó, izgő mozgó szöveget, mert elterelik a látogató figyelmét.
Használj felsorolásokat a weblapodon, ezzel áttekinthetőbbé teheted.
Tegyél weblapodra vendégkönyvet, űrlapot, szavazást kérd ki a látógatóid véleményét.